Nikon D750 & NIKKOR AF-S 24-70mm f2.8E ED VR – komplekts lietpratējam

Nikon kameras zparkā nav biežas viešņas, tāpēc jo ar lielāku prieku stādam priekšā ne tik jauno Nikon D750 un stipri jauno NIKKOR AF-S 24-70mm f2.8E ED VR.

D750 ir pilna izmēra sensora (24 MP) kamera, kas iespēju ziņā ir starp 600_o un 800_o sēriju, kur jaunākie eksemplāri publikācijas tapšanas brīdī ir attiecīgi D610 (24 MP) un D810 (36 MP) un D810A (36 MP, speciāli pielāgota astro-fotogrāfijai, jo tās IR filtrs optimizēts ūdeņraža alfa spektra labākai caurlaidībai (656 nm)).

Un arī tehniski D750 ir pa vidu, tomēr tuvāk “jaudīgajam” galam. No 610D mantota izšķirtspēja – 24 MP, savukārt no D810 daudz vairāk. Gan uzņemšanas ātrums 6.5 kadri/s, gan 51 punkta AF sistēma un 91 000 pikseļa RGB metroloģijas sensors, gan arī 3.2 collu atlokāms ekrāns. Ir lietas, kas paliek tikai D810 lietotāju baudai. Piemēram, slēdža ātrums 1/8000 un tā izturība (nostrādēs reižu skaits), kas ir nedaudz lielāka. Citas lietas ir un pat var radīt jautājumu, kādēļ vispār ir vērts iegādāties jūtami dārgāko D810 (ap €2600, D750 cena – ap €1700)?

D750 lietošanas iespējas dažādo arī iebūvētais WiFi raidītāj-uztvērējs, kas ļauj ātri koplietot attēlus. Video var uzņemt līdz pat 1080/60p režīmā, turklāt ir iespējama visu ekspozīcijas parametru manuāla vai automātiska iestatīšana, pēc fotogrāfa izvēles.

Uzņemtos attēlus un video var saglabāt vienā no divām atmiņas kartēm, kas var būt ievietotas kamerā, jo tai ir divi SD karšu sloti. Tas nodrošina arī iespēju veidot divas uzņemto attēlu kopijas, pa vienai katrā kartē, ja bilžu saglabāšana ir tik svarīga, ka tas ir tā vērts. Šis ir filozofisks (nu ar pamatīgu biznesa/naudas piegaršu) jautājums. Jo izrādās, ir cilvēki, (ne es) kuri uzskata, ka ir jāsaglabā VISAS uzņemtās bildes, pat tās, kas nav tehniski veiksmīgas.

Uzņemam

Divas lietas, kas visvairāk piesaistīja uzmanību. Sekojošais autofokuss, kas spēj ar fokusu izsekot kustīgam objektam, pat tad, ja tas būtiski mana attālumu līdz kamerai.

Otra lieta, par ko “visi runā” ir Sony sensoru, kāds ir uzstādīts arī D750 lielais dinamiskais diapazons. Proti – ēnā esoši objekti nav pilnīgi melni, bet gaišākās vietas nav totāli pārgaismotas. Un kameras sniegums šo “slavu, kas iet pa priekšu” apstiprina. Padarbojoties ar RAW (failu paplašinājums NEF) attēliem, nākas secināt, ka, piemēram, tās Canon kameras, ar kurtām man ir bijusi darīšana, ar tik plašu dinamisko diapazonu lepoties nevar.

Arī video uzņemšana ir ērta un iegūtais rezultāts neliek vilties. Tiešām ir iespējams manuāli iestatīt ekspozīcijas parametrus, kas nebūt nav tik izplatīta iespēja DSLR vidū.

Secinājumi par D750

Nemaz nav tik bieži, ka kādam no fotoaparātiem, ko apskatu ir patiešām maz ko kritizēt. Šķiet, D750 ir šāda kamera. Un te jāsaka, ka pie tā liels nopelns ir Sony, kuras sensors ir D750 pamats. Arī ātrais autofokuss un labā video kvalitāte un tās ieraksta kontroles iespējas vienaldzīgu atstās reto. Arī liels un gaišs skatu meklētājs patiks ikvienam. Uz šo labo īpašību fona daži nelielie trūkumi, piemēram, minimālais ekspozīcijas laiks 1/4000 (nevis 1/8000 kā D810), salīdzinoši nelielais attēlu buferis (bija brīži, kad nācās pagaidīt, kamēr bildes ierakstās kartiņā) un vēl daži citi sīkumi, šķiet mazsvarīgi.

Nikon D750 parametri

  • Izšķirtspēja: maksimālā 24 (MP), 6016 x 4016; FX: 4512 x 3008, 3008 x 2008; 1.2x: 5008 x 3336, 3752 x 2504; DX: 3936 x 2624, 2944 x 1968, 1968 x 1312
  • Attēla proporcijas: 3:2
  • Sensors: 25 (MP), pilna kadra (35.9 x 24 mm), CMOS
  • Attēlveidošanas procesors: Expeed 4            
  • ISO: Auto, 100-12800, paplašinātais diapazons 50-51200
  • Fokusa punktu skaits: 51       
  • Ekrāns: Atlokāms, nepagriežams, 3.2 collu, 1 229 000 pikseļu LCD
  • Slēdzis: 30 – 1/4000 s, līdz 6.5 kadriem/s
  • Iebūvētās zibspuldzes vadošais skaitlis: 12
  • Video režīmi: 1920 x 1080 (60p, 50p, 30p, 25p, 24p), 1280 x 720 (60p, 50p)         
  • Video formāti: MPEG-4, H.264        
  • Video skaņa: mikrofons: stereo, skaļrunis: mono
  • Atmiņa: Divi SD/SDHC/SDXC karšu sloti
  • Pieslēgvietas/savienojumi: USB 2.0 (480 Mbit/sec), mini-HDMI, mikrofona, austiņu, WiFi, bezvadu un vadu tālvadība
  • Korpuss: 750 g (ar akumulatoru), 141 x 113 x 78 mm, putekļu un mitruma noturība
  • GPS: kā opcija – GP-1/GP-1A
  • Cena: ap €1700

NIKKOR AF-S 24-70mm f2.8E ED VR parametri

  • Fokusa attālums: 24 – 70 mm
  • Diafragma: f/2.8 – f/22
  • Uzbūve: 20 elementi 16 grupās (2 ED lēcas, 1 asfēriska ED lēca, 3 asfēriskas lēcas, viena 1 HRI lēca).
  • Skata leņķis: FX formātam: 84°-34°20′, DX formātam: 61°-22°50′
  • Minimālais fokusa attālums: 35-50mm: 0.38m, 24, 28, 70mm: 0.41m
  • Filtra izmērs: 82 mm
  • Diametrs x garums 88.0 × 154.5mm
  • Svars: 1068 g
  • Komplektā: LC-82 82 mm vāciņš, HB-74 saules blende, LF-4 kameras gala vāciņš un CL-M3 soma-maks
  • Cena: Cena ap €2800

NIKKOR AF-S 24-70mm f2.8E ED VR

Tam, ka uzņemtie testa attēli ir asi un skaidri ir vēl viens iemesls – kamera bija komplektēta ar labu objektīvu – NIKKOR AF-S 24-70mm f2.8E ED VR. Šis jaunais objektīvs izlaists astoņus gadus pēc sava priekšgājēja – NIKKOR AF-S 24-70mm f2.8G. Kā saka – bija jau arī laiks…

Skaidrs, ka manta ir augstas proves, tomēr pirmais, kas uzkrīt ir objektīva izmērs. Tas ir diezgan liels. Diametrs 88 mm, garums 155 mm. Dažs labs objektīvs ar līdzīgu gaismas spēju, bet lielāku fokusa attālumu ir līdzīgos izmēros. Protamas, te loma noteikti ir objektīva konstrukcijai (uzbūves īpatnībām), kas neveicina kompaktumu. Arī svars – 1068 g ir liels, bet galu galā profesionāli fotogrāfi jau ir pieraduši pie smagas tehnikas, tā kā par lielām problēmām šīs uzskatāmas nav. Gan jau tiks galā…

Patīkama ir attēla stabilizācijas klātbūtne. Kā apgalvo ražotājs, tā nodrošina attēla izplūduma kompensāciju līdz pat 4 soļiem (stops). Nikkor AF-S 24-70mm f2.8E ED VR ir pirmais Nikon pilna izmēra sensoriem domātais standarta fokusa attālumu objektīvs ar attēla stabilizāciju (VR – Vibration Reduction). VR noteikti noderēs vājākā apgaismojumā un arī labā gaismā par ļaunu nenāks, sniedzot papildu izpausmes iespējas eksperimentos ar ekspozīcijas iestatījumiem.

Pateicoties klusam un ātram AF motoram (Silent Wave Motor), fokuss iestatās praktiski momentā un tas notiek praktiski bez skaņas, kas īpaši labi noder uzņemot video vai ķerot pēkšņus momentus.

Protams, platleņķa attēli ir ar izliekuma efektu, bet tas raksturīgs lielākajai daļai 24 mm platleņķu. Efekts gan ātri mazinās palielinot fokusa attālumu. Arī tumšāki stūri nav gājuši secen bildēm, kas uzņemtas ar NIKKOR AF-S 24-70mm f2.8E ED VR.

Tomēr šīs ir sistemātiskās kļūdas, ko RAW konvertēšanas programmas ļauj labi nokopt, turklāt gandrīz vai pat pilnīgi automātiski. No otras puses, protams, šādas cenu kategorijas objektīvam šie nepatīkamie efekti varēja arī “gandrīz nebūt”.

Secinājumi par NIKKOR AF-S 24-70mm f2.8E ED VR

Nikon AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8E ED VR ļauj uzņemt kvalitatīvas un asas bildes. Labs palīgs būs veselus četrus soļus vērtais VR. Dabas un āra fotogrāfi, novērtēs mitruma un putekļu noturību, kas objektīvam piemīt. Tomēr pirms pieņemt gala lēmumu par objektīva iegādi, stipri padomāt liks tā cena un arī fakts, ka tā svars ir virs 1 kg.

Kopējais secinājums par komplektu

Vienkāršoti vērtējot var teikt, ka ja ikdienā pamatā neuzņemat RAW vai RAW+JPEG formātā, tad Nikon D750 komplektā ar Nikon AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8E ED VR jums nav vajadzīga. Arī citā komplektācijā ne.

Savukārt, ja RAW ir “jūsu” formāts, jums tāpat ir skaidrs, ko šī kamera ir vērta. Un galu galā labs filtrs ir arī cena. Cilvēks, ja viņš nav profesionāls fotogrāfs vai ļoti turīgs un turklāt vēl traks uz fototehniku, diez vai tikai par kameru un objektīvu vien izdos ap €3500.

Video paraugi

Foto paraugi

Source: Zparks