Jaunas iespējas uzņēmumiem ar Dynamics 365

Uzņēmumi šodien cīnās par savu produktivitāti un kāpina tempu, cīnoties par jaunām iespējām un klientiem, mērot savu apkalpojošo kanālu efektivitāti un ikdienā cīnoties ar resursu trūkumu. Nereti iespējamais risinājums ir tikai viens – automatizēt procesus, izvairīties no liekiem overhediem un saprast savu produktu vai pakalpojumu grozu “rītdien”. Konservatīvākajiem tas neizdodas labi, nereti tikai vide vai tiem labvēlīga pozīcija, lokācija vai biznesa apstākļi ir vienīgais, kas tos notur virs ūdens. Taču ir uzņēmumi, kas saprot, ka jāmainās līdzi un attīstās, kāpina savu apgrozījumu un iekaro jaunas nišas, jeb evolucionē tieši pateicoties biznesam noderīgu tehnoloģiju ieviešanai un izmantošanai.
Šo evolūciju sauc par digitālo transformāciju.

Digitālā transformācija

Digitālā transformācija sniedz iespēju strādāt ātrāk un efektīvāk, mainīties līdzi laikam tajos veidos kā mēs strādājam ar saviem klientiem, kā mēs “apbruņojam” savus darbiniekus un kā mēs mainām un attīstām savu preču un pakalpojumu grozu, atbilstoši laikam un pieprasījumam.

Šīs digitālās transformācijas pamatā ir tehnoloģijas. Agresīvi, ātri un sekmīgi izmantotas, tās sniedz kontroli, analīzi un redzējumu – informāciju lēmumu pieņemšanai.

Kas ir Dynamics 365?

Microsoft ir spēris pretī uzņēmumiem lielu un visai dāsnu soli, piedāvājot vienotā vidē mākonī apvienotus CRM un ERP risinājumus kā vienotu piedāvājumu, ko uzņēmumi var izvēlēties un ieviest pašrocīgi vai ar Microsoft partneru – konsultantu palīdzību. Tā ir vieda biznesa IT vide – biznesa aplikāciju kopums, piedāvājot vienotu pārdošanas, klientu servisa, iepirkumu, resursu un finanšu vadības vidi. Tam visam pāri pieejami biznesa inteliģences (Power BI), automatizācijas, datu analīzes un atskaišu risinājumi, lai uzņēmumu vadība spētu efektīvi izmantot savus resursus, pieņemt lēmumus un attīstīties.

Ievērojams uzsvars ir uz uzņēmumu pašu spēju pieteikt pakalpojumu, noskaņot un ievest šo risinājumu pašrocīgi un integrēt ar ikdienā plašāk izmantojamiem Outlook un Office 365 pakalpojumiem.

Kāpēc 365?

“Mākonis” ir zināmā mērā svētība tik mazai ekonomikai kā Latvija. Mēs dzīvojam laikmetā, kad agrāk simtiem tūkstošus maksājoši risinājumi tagad ir mākonī un ir pieejami ikvienam Latvijas uzņēmumam par ļoti nelielu naudu – maksu par lietotāju. Uzsākot mazi mēs maksājam maz, taču varam strauji augt un attīstīties bez lielām IT investīcijām un uzturēšanas izmaksām. Pieaugot lieliem, mēs atbilstoši maksājam vairāk, taču mums ir visa vēsture, dati un iespēja augt un plesties vēl straujāk, saglabājot pilnu kontroli pār savu izaugsmi.

Dynamics 365 ir vienota platforma uzņēmuma vadībai un ikdienas darbam. Dynamics 365 pamata komponentes, kas interesēs katru uzņēmumu – pārdošanas vadība, iepirkumu vadība, resursu vadība, projektu vadība un finanšu vadība un atskaites. Lai kāda būtu jūsu uzņēmuma darbības sfēra, jūs vai nu ražojat un pārdodat, vai nu iepērkat un pārdodat.

Tā ir lietošanai gatava vide, kurā ir pieejami neskaitāmi moduļi, komponentes un aplikācijas, ko jūs ieviesīsiet un izmantosiet pēc vajadzības, uzņēmumam augot. Risinājums ir pieejams Microsoft Azure mākonī, tādēļ nosaukumā ir 365, līdzīgi kā Office 365 produktiem veiksmīgam darbam komandā. Jūs neko nepērkat, maksājat tikai par to, ko izmantojat un tas ir pieejams visiem jūsu darbiniekiem, kas ar to strādās.

Labā lieta, kas uzreiz ir jāpiemin Microsoft produktu sakarā – tie visi strādā kopā un pieejami kontrolētā vidē, turklāt pieslēdzami pēc nepieciešamības. Visi Microsoft produkti – Dynamics, Excel, Access, Viber vai jebkurš cits strādā kopā un ir integrējami savā starpā. Tas ir milzīgs pluss – vienota vide un ekosistēma, kas ir gatava lietošanai, pieejama un izīrējama mākonī par iepriekš nebijuši lētu naudu – nesalīdzināma priekšrocība pret dažādu maksas un bezmaksas programmu “zvērudārzu” uzņēmumā, to uzturēšanas un integrācijas izmaksās, maksājot milzu naudu par iespēju izstrādāt elementāras papildus funkcijas, nemaz neiedziļinoties zaudētā laikā, ko darbinieki patērē vienkārši pārslēdzoties starp tām un manuāli kopējot datus, ar roku veidojot atskaites, cīnoties ar nesaderīgām un slikti strādājošām programmām. Arī kopēju datu analīzei vienkārši nav.

Dynamics 365 komponentes biznesam

#frb_accordion_1887119554 {border-bottom-color:#e7e7e7;}
#frb_accordion_1887119554 h3 {color:#333333; background:transparent; border-top-color:#e7e7e7; border-left-color:#e7e7e7;}
#frb_accordion_1887119554 h3 .frb_accordion_trigger{color:#333333; background:transparent;}
#frb_accordion_1887119554 h3.ui-state-active {color:#333333;}
#frb_accordion_1887119554 h3.ui-state-active .frb_accordion_trigger{color:#333333;}
#frb_accordion_1887119554 div {color:#555555; background:transparent;}
#frb_accordion_1887119554 h3.ui-accordion-header-active{color:#c0392b; border-left-color:#c0392b;}
#frb_accordion_1887119554 h3.ui-accordion-header-active .frb_accordion_trigger{}
#frb_accordion_1887119554 div.ui-accordion-content-active{ border-left-color:#c0392b;}

Pārdošana

Jau zināmais, taču papildinātais Dynamics CRM ar paredzošu analīzi, automātisku interesentu (leads) novērtējumu (scoring), klientu iesaistes risinājumiem, piedāvājumu sagatavošanu, pieprasījumu apstrādi un klientu bāzes vadību. Jūsu pārdošanas personāla galvenais darba instruments ar pilnu sadarbības vēsturi, novērtējumu. Pārdošanas vadītājiem – reāla laika atskaites.

Klientu apkalpošana

Jūsu klientu apkalpošanas kvalitātes un lojalitātes veicināšana ar vienotu platformu visiem apkalpošanas kanāliem. Klientu pašapkalpošanās risinājums, problēmu un risinājumu bāze, pieprasījumu apstrāde un vēsture.

Vadības risinājums

ERP risinājums ražošanai, noliktavai, transportam, personalizēts serviss mazumtirdzniecībā, pieprasījuma prognozes, piegādātāju un piegāžu uzraudzība un analīze, procesu vadība un risinājumu automatizācija.

Finanses

Piedāvājumi, rēķini un maksājumu kontrole, iepirkumu vadība, automatizēti iepirkumi, prognozes, piegādātāju un piegāžu uzraudzība un analīze, biznesa finanšu rādītāji, budžeti, mērķi un stratēģiju īstenošanas progress, debitoru vadība. Finanšu atskaites, reāla laika bilance.

Ārpus biroja operāciju vadība

Dispečeru risinājums servisa, piegāžu un pārdošanas resursiem, servisa un apkalpošanas līgumi, pieprasījumu un piegāžu kontrole. Izbraukumu personālam pieejamas mobilo ierīču aplikācijas izsaukumiem un to apstrādes informācija klientiem, kas saņem pakalpojumu. * Enterprise versijā.

Projektu vadība

Projektu resursu un kalendāra plānošana, produktivitātes un plāna uzraudzība, patērētā laika un saistīto izdevumu uzskaite. Informācijas nodošana klienta atskaitēm un rēķinam. * Enterprise versijā.

Marketinga komunikāciju risinājums

Šo visai svarīgo funkciju Dynamics 365 risinājumam Microsoft ir veidojis sadarbībā ar Adobe Marketing Cloud, kas sniedz iespēju veidot personalizētas kampaņas un uzrunāt savus klientus dažādos komunikācijas kanālos.

Aktivitāšu plūsmas uzraudzība

Šodien visai noderīgas ir zināšanas par klientu aktivitātēm jūsu pārdošanas kanālos vai sociālajos tīklos, jo īpaši, ja jūsu produkti ir nopērkami vai pasūtāmi interneta vidē. Pircēju ieradumus var uzraudzīt, iesaistīties sarunās un veicināt klientu lojalitāti un mudināt veikt vēlamos, bet neveiktos iepirkumus.

Datu analīze

Pieejama, integrējot Dynamics 365 ar Power BI mākonī. Tas ir datu analīzes risinājums, kas ļauj datus aplūkot dažādos šķērsgriezumos un veidot vizuālas atskaites gan departamentu vadītājiem, gan uzņēmuma valdei.

Paplašinājumi

Visbeidzot ir jāpiemin nu jau neskaitāmas paša Microsoft veidotas, gan trešo pušu veidotas aplikācijas un integrācijas, lai savienotu jūsu Dynamics 365 vidi ar maksājumu apstrādes informāciju, grāmatvedību, tiešā pasta piegāžu risinājumiem, dažādiem statistikas, sms izsūtīšanas, karšu, aptauju veidošanas un citiem risinājumiem, kas pieslēdzami un darbināmi turpat mākonī.

Uzņēmumi Latvijā joprojām kūtri. Vai tiešām attur cena?

Ja runājam par izmaksām, faktiski ir divi pamata piedāvājumi – Enterprise un Business. Enterprise ir piemērots lieliem un ļoti lieliem uzņēmumiem, kādu Latvijā nemaz nav daudz. Mēs runājam par risinājumu, kas pielāgots un atmaksājas uzņēmumiem, kuros ir vairāk par 500 darbiniekiem. Business versija ir tā, kas piemērota faktiski ikvienam uzņēmumam Latvijā. Jā, es apgalvoju, ka ikvienam!

Ikdienā runājot ar uzņēmumiem es nereti dzirdu – mēs tam esam pārāk mazi. Kam? Vai tad jums nepastāv pārdošana, klientu apkalpošana, vai tad jums jau šobrīd nav kāda datubāze? Ir – ekselī, burtnīcās, trešās personas apsaimniekošanā.. atbildes ir dažādas. Kādēļ neizmantojat vienotu sistēmu? Neesam nobrieduši; tās ir dārgas.. Nereti Latvijas uzņēmumi dzīvo šai dienai, tiem nav vēsturiskā pieredze, analizējamu datu un redzējuma kā ir jāmainās uzņēmumam līdzi laikam, tehnoloģijām un mainīgiem tirgus apstākļiem. Retajam ir objektīvi iemesli – vismaz kādi reāli iemesli, taču vairākums vienkārši baidās – baidās mainīties, baidās pazaudēt, baidās no izmaksām.

Joprojām, pēc vairāk nekā divdesmit atjaunotās neatkarības biznesa vidē pavadītiem gadiem, ir tūkstošiem uzņēmumu, kas baidās, nemāk vai negrib mainīties. Visi kaut kā saprot, ka tiem ir nepieciešama grāmatvedības sistēma, bet pārdošanas vai uzņēmuma vadības sistēma – tas ir par daudz.. Pēckrīzes laikā tirgus ir sarucis, tajā pat laikā kļuvis prasīgāks un rūpīgāk vērtē katru eiro, ko izdod. Ir jābūt konkurētspējīgākiem, aktīvākiem un jāmainās līdzi laikam un pieprasījumam. Savukārt orientējoties uz eksportu jāsaprot, ka ārvalstu partneri sagaidīs izcilu jūsu darba precizitāti par vairāk nekā konkurētspējīgu cenu, ko bez atbilstošas ražošanas un pārdošanas vadības jūs nevarēsiet sniegt.

Koncentrēsimies uz tiem uzņēmumiem, kas saprot, ka ir jāmainās, bet mazliet ar bažām sagaida izaicinājumus, ko tie saskata ieviešot Dynamics.

Izaicinājumi un risinājumi ieviešot Dynamics 365

Pirmais izaicinājums – akmens velšana kalnā, jeb komplicēti procesi uzņēmumā
Jauna risinājuma, tajā skaitā Dynamics ieviešana, daļai uzņēmumu sākotnēji šķitīs kā apgrūtinājums. Uzreiz jāprecizē – nevis uzņēmuma vadībai, bet tieši darbiniekiem, kas ikdienā īsteno procesus. Vadība ir ieinteresēta pārskatāmā, kontrolējamā un vadāmā procesā, savukārt darbinieki jau šobrīd izmanto n-tās sistēmas, programmas, tabulas un kalendārus vairāk vai mazāk efektīvi cīnoties ar darba apjomu un Dynamics, kā sava veida slānis, kas tiek pārvilkts pāri visam uzņēmuma darbam tiem šķiet kā papildus apgrūtinājums, kas tikai paildzinās viņu darbu.

Tomēr tā nav. Ir svarīgi saprast, ka uzņēmums un darbinieki pacelsies virs šī slāņa, tie izmantos mazāk dažādas sistēmas ikdienā, nemitīgi pārslēdzoties starp tām un izmantos vienu integrētu vidi, no kuras ideālā gadījumā nemaz nebūs “jāiziet” ārā. Ilgtermiņā uzņēmums iegūs spēju uzlabot, paātrināt un automatizēt savus procesus, ietaupot laiku saviem darbiniekiem un spēs īsākā laikā paveikt vairāk.

Otrs izaicinājums – Atdeves ekspektācijas, jeb dodiet man informāciju, nevis datus
Darbinieku, resursu, klientu un sniegto pakalpojumu vai produktu groza sastāvs un atdeve ir paša uzņēmuma rokās. Ar vai bez sistēmas. Ir loģiski, ka visi uzkrātie dati tiek analizēti, lai vadība var pieņemt lēmumus un nemitīgi uzlabot uzņēmuma darbu. Būtiska atšķirība ir tajā, ka Dynamics un līdzvērtīgās sistēmās šie dati jau ir pieejami un saņemamas reāla laika atskaites, kamēr pretējā gadījumā realizācijas daļa tiek nemitīgi mocīta regulāri gatavojot atskaites un cenšoties paredzēt ieņēmumus, vidējā līmeņa menedžmentam to visu regulāri un izmisīgi velkot kopā, “minot” prognozes un izsakot pieņēmumus sapulcēs.. visiem regulāri aizkavējoties darbā.

Ja atmiņa neviļ, tad tieši mūsu premjeram Godmanim bija lielisks izteiciens – man nevajag datus, man vajag informāciju.. un Dynamics to sniegs – reālā laikā. Jums būs iespēja izveidot vai pasūtīt kā ārpakalpojumu visas nepieciešamās atskaites, kas jums ir nepieciešamas, lai nekavējoties pieņemtu lēmumus un ietu uz priekšu. Bez jau pieminētā laika ietaupījuma, šis ir nākamais ieguvums, kas lieliski ilustrē Dynamics atdevi.

Trešais izaicinājums – darbinieku motivācija strādāt ar sistēmu
Ir konkrēts raižu un baiļu uzskaitījums, kas vienkārši ir jārisina. Vai nu ar komandas motivāciju vai ar stingru varas vertikāli uzņēmumā. Darbinieki baidās, ka viņi kaut ko izdarīs nepareizi. Darbinieki raizējas, vai jaunas sistēmas apgūšana un lietošana viņiem nepaņems vairāk laika, nekā viņu darbs šobrīd, veicot to pašu operāciju.

Tajā brīdī, kad darbinieki redzēs un savā darbā izjutīs, ka jauna sistēma viņiem ietaupa laiku, jo viss ir pieejams vienuviet un nav jāpārslēdzas starp daudzām sistēmām, nav jāgatavo atskaites un dati jākopē vēl “kaut kur”, ir brīdis, kad visi strādās un būs motivēti. Paši konservatīvākie būs spiesti lietot, vai meklēt citu darbu, jo viss “būs tur” un lai saņemtu vai apstrādātu datus, būs vien “jāiet iekšā” un kolektīvam nebūs laika “palīdzēt” skeptiskākajiem ar “kas mums tur ar to projektu vai klientu” veida jautājumiem.. ieej taču un pats apskaties, nekavē manu laiku.

Ceturtais izaicinājums – ko vēl var saņemt no sistēmas?
Šeit jācitē viens cits izteiciens – tu nezini to, ko tu nezini. Šeit recepte ir viena – jāmācās, jāiet uz semināriem, jāinteresējas, kā citi uzņēmumi lieto Dynamics 365, kādas aplikācijas izmanto citi, kādas vēl atskaites vai datus iegūst citi, jārunā ar konsultantiem uzdodot biznesa līmeņa jautājumus. Konsultanti palīdzēs, turklāt tiem ir milzīga pieredze strādājot ar daudziem uzņēmumiem un risinot līdzīgas problēmas cituviet.

Piektais izaicinājums – drošība, jeb uzņēmuma dati ir un paliek uzņēmuma dati.
Ir ļoti būtiski, ka jau ieviešot Dynamics, jūsu uzņēmumā tiek formulētas un izveidotas drošības politikas vadlīnijas, sākot ar pilnīgi elementārām lietām – kā darbinieki saņems pieeju, kāda līmeņa pieejas būs pieejamas, kādā veidā un cik regulāri tiks mainītas paroles, pārskatītas vadlīnijas, kontrolēti iespējami noplūdes kanāli vai notikumi sistēmā, kā piemēram, lietotājam neraksturīgi datu apjomi, pieslēgšanās laiki u.c. Gan uzņēmumam, gan darbiniekiem ir jāsaprot, ka šie dati pieder uzņēmumam un jārada “muļķudroši” nosacījumi, ka tā tas arī paliek, maksimāli iespējami samazinot “cilvēcisko” faktoru, nejaušības vai iespējamas nestandarta situācijas.

Ingus Beks
IBSC SIA valdes priekšsēdētājs:

IBSC SIA kā informāciju tehnoloģiju uzņēmumam, kurš piedāvā jaunākos IT un kasu sistēmu risinājumus, ir ļoti svarīgi arī vienmēr pašiem lietot un pārzināt jaunākos un modernākos risinājumus.
Tāpēc vieni no pirmajiem izvēlējāmies ieviest savā uzņēmumā MS Dynamics NAV versiju uz MS Azure mākonpakalpojuma bāzes.

Šī tiešām bija līdz šim vieglākā ERP sistēmas ieviešana mūsu uzņēmumā,
pateicoties gan MS Dynamics NAV un MS Azure platformas prieksrocībām gan arī uzņēmuma Dinamiskajai (Agile) filosofijai.

Turklāt šī mākoņpaklpojuma lielākās priekšrocības tieši IBSC SIA ir salīdzinoši zemas uzsākšanas izmaksas un neierobežotas izaugsmes iespējas , kas mums kā mazam un strauji augošam uzņēmumam ir ļoti svarīgas.

Vairāk informācijas par Microsoft Dynamics 365 mājaslapā:
Microsoft Dynamics 365 – Evolve your business on your terms


Source: Zparks