Diennakts ar Volkswagen Arteon R-Line – apskats

Zparkam ar Moller Baltic Import atbalstu, bija iespēja tuvāk iepazīt jauno Volkswagen flagmani Arteon R-Line. Auto uz diennakti bija mūsu rīcībā un, protams, radās jauna pieredze un arī domas par auto nozares attīstību.

Pirmais iespaids

Pirmā apzinātā saskarsme ar auto notiek pazemes stāvvietā, kur tas mīt laikā, kad kāds ar to nebrauc. Uzmanību piesaista auto formas. Nekļūdīgi atpazīstams Volkswagen, tomēr formās jaušamas pretenzijas uz ko atšķirīgu no līdzšinējā kompānijas piedāvājuma.

Protams, uzmanību piesaista gan auto krāsa – tas ir “limuzīns Jāņu nakts krāsā” – izteikti balts (Oryx White pearleffect), gan numura zīme, kurā ir tikai divi burti – “VW”. Testam atvēlētais auto ir sportiskā R-Line modifikācija, kas aprīkota ar sportisku stūri un 20 collu diskiem (Rosario Dark Graphite), ko klāj plānas riepas. Kā jau sportiskiem braucējiem tīk. Tiesa šāda modifikācija prasa upurus. Stūre nav apsildāma (manuprāt, vairāk kosmētisks un marketinga aktivitātēm būtisks trūkums) un plāno riepu dēļ, dibens dabū dažu labu spējāku triecienu (tas, protams, pamantīgi pārspīlējot), ko plānās riepas ļauj efektīvi uztvert, braucot pa mūsu tik dažādajiem ceļiem.

Sajust auto izdodas diezgan ātri. Jau pēc pusstundas jūtos komfortabli pat agresīvā sastrēgumā, kāds gadās ceļā. Tas arī ļauj uzsākt auto iepazīšanu, jo stāvbrīžos var paspaidīt podziņas un pašķirstīt izvēlnes auto programmatūrā.

Ilgāk pasēžot, var novērtēt salona ērtību. Sēdekļi ir ērti, apsildāmu, ja kādam tas svarīgi un visādi regulējami. Vēlāk pamēģinu arī aizmugurējo beņķi. Tur vietas ir daudz pat tad, ja priekšējie sēdekļi noregulēti gara vadītāja sēdēšanai. Tātad visiem ir ērti. Arī bagāžas nodalījums atstāj iespaidu. To var atvērt pavicinot kāju zem pakaļējā bufera, bet tas nav tas, kas iespaido. Iespaido izmērs. Tas ir tik liels, ka tur varēs ērti izvietot paprāvu vedamo.

Braucam

Braucējs var izvēlēties, kādā stilā auto brauks. Ir standarta iestatījumi Eco, Comfort, Normal, Sport un iestatījums Individual. Pēdējais piedāvā iestatīt lietotāja izvēlētu braukšanas režīmu no skalas, uz kuras izvietoti visi redzamie standarta režīmu un kas ļauj ar smalku soli iestatīt vēlamo. Tātad nav obligāti jābrauc, piemēram, normālā režīmā, bet var braukt, piemēram, pa vidu starp normālu un komfortablu, turklāt gradācijas soļi starp šiem režīmiem ir vairāki.

Izvēlētais braukšanas stils izmaina to, kā darbojas pārnesumu kārba (DSG-7), proti, kā tiek pārslēgti ātrumi, un pateicoties adaptīvai piekares regulēšanai, cik cieta tā būs. Manai gaumei vislabāk piemērota Comfort braukšana. Un ne jau tāpēc, ka auto kļūtu milzīgi komfortablāks. Komforta režīmā, vienkārši šķiet ir autovadītājam draudzīgāks. Subjektīvi, bet eko režīms ir neizteiksmīgs, normālais nav tik labs kā komforta. Savukārt sportiskā braukšana domāta tiem, kam patīk skaļa motora (2.0 TSI 206 kW /280 Zs) rūkšana. Pārnesumi tiek pārslēgti vēlu, tātad motors ir skaļš, bet piekares kļūst jūtami cietākas, kas, manuprāt, nevairo baudu, braucot ar šādas klases auto. Bet iespēja kārtīgi parūcināt ir un tas mūsdienās ar jaunu auto, nemaz nav tik viegli izdarāms. Riepu dedzināšana gan izpaliks, jo gaitas kontroles sistēmas savu darbu dara izcili, un saspolēt pilnpiedziņas auto, kāds ir Arteon R-Line, nav viegls uzdevums pat 280 Zs dzinējam.

Stūķī braucot, atklājas citas interesantas lietas. Protams, apstājoties, ja vien akumulators nav patukšs, dzinējs tiek automātiski apturēts, zinu, tagad tā daudziem pieņemts. Bieži pat vēl pirms riteņi beiguši griezties. Vadītājam iesnausties neļauj auto apkārtnes uztveres sistēma, kas iedarbina dzinēju nevis brīdī, kad to izlemj vadītājs, bet tad, ka priekšā stāvošais auto uzsāk kustību.

To gan nenotestēju, bet auto adaptīvā kruīza kontrole aprīkota ar Stop & Go funkciju, kas nodrošina to, ka sastrēgumā auto pats virzās kopā ar satiksmes plūsmu.

Toties izmēģināju citas adaptīvās kruīza kontroles sistēmas iespējas. Te uzreiz jāpiebilst, ka adaptīvā kruīza kontrole sadarbojas ar auto navigācijas sistēmu – ņem no tās datus. Tādējādi auto spēj automātiski ievērot ātruma ierobežojumus. Jāatzīst, ka Rīgā maksimālā atļautā ātruma informācija ir diezgan precīza (būtu dīvaini, ja tā nebūtu). Tikai vienā ceļa posmā, kur atļauts braukt ar 50 km/h, auto navigācija domā, ka atļauti vien 30 km/h. Tā ir vieta, kur nesen acīmredzami veikti remontdarbi, tātad informācija vienkārši nav jaunināta auto programmatūrā.

Adaptīvā kruīza kontrole spēj vēl daudz ko citu. Ja priekšā ir ceļa līkums, par ko, protams, zināms no navigācijas, auto tiek automātiski sabremzēts pirms tā. To izdevās notestēt. Darbojas, tiesa ne vienmēr. Papildu labums no šādas abu sistēmu sadarbības ir tāds, ka auto LED lukturi līkumos seko ceļam – tie tiek pagriezti tā, ka apspīd ceļu, nevis krūmus, kas braucot līkumā redzami priekšā. Patīkami.

Ir automātiska tuvās/tālās gaismas pārslēgšana, kas uz šosejas darbojas, bet tikai tad, ja pretimbraucēju lukturu gaisma nav aizsegta, piemēram, ar atdalošo barjeru.

Spilgtās LED gaismas ceļu izgaismo labi un tālu. Pret citu auto gaismām itin bieži nāk prātā salīdzinājums “kā diena pret nakti”. Ja pretim brauc kāds vājāks auto eksemplārs, salīdzināmumā šķiet, ka tas brauc ar gabarītiem, kas, protams, tā nav. Labās gaismas noteikti palīdz darboties joslas turēšanas palīgam. Proti, Arteon R-Line ne tikai zina, ka tai pa priekšu brauc auto un kruīza režīmā prot automātiski ieturēt distanci, bet arī palīdzēs neizbraukt no joslas, protams, ja tā ir marķēta ar līnijām.

Distances ieturēšanu atļāvos, protams, ievērojot piesardzību, kas izpaudās kā nervoza kājas turēšana uz bremzes, izmēģināt, kā saka līdz galam. Ieslēdzu kruīza režīmu un vēroju auto uzvedību, braucot aiz cita transportlīdzekļa. Arteon R-Line distanci ietur prefekti, turklāt atkarībā no braukšanas ātruma, kas tiek pielāgots priekšā braucošajam, distance mainās. Un tad pienāk moments, kad luksoforā ir sarkanais. Un Arteon R-Line arī šoreiz nepieviļ, līgani apstādamies aiz priekšā braucošā. Riez pat auto pats sāk bremzēt, vēl pirms es paspēju noreaģēt, kad priekšā kāds strauji nobremzēja. Avārija nebūtu bijusi, protams, bet šāda piepalīdzēšana ir visnotaļ patīkama.

Pēc šādas pieredzes, neviļus rodas ideja, ka vajadzētu sarīkot akciju un paskolot, izvizinot ar Arteon, tos, piedodiet, idiotus, kuri mēdz braukt pāris metru attālumā aiz muguras, pat pa šoseju, ar 90 km/h. Tad viņi redzētu, cik liela distance jāietur, lai braukšana būtu droša. Pat man, kas nemīl braukt tuvu, nākas atskārst, ka ne vienmēr braucu patiesi droši.

Pēdējais ar pus-automātisku braukšanu saistītais tests – joslas turēšana. Izvēlēts tiek posms no Salaspils līdz Ikšķilei. Tur ceļš ir plats, gana līdzens, labi marķēts, bet ar dažu labu līkumu. Tests notiek vēlā vakarā, kad jau ir tumšs, tādēļ lieku reizi nākas atzinīgi novērtēt LED lukturus. Ieslēdzu kruīza kontroli, pārliecinos, ka joslas noturēšanas asistents ieslēgts un noņem rokas no stūres, protams, tās nekur tālu prom neliekot. Tuvojas līkums… un … Arteon R-Line brauc pa savu joslu tā, it kā kāds to stūrētu. Ar pieklājīgiem pīkstieniem un tekstu ekrānā tieku aicināts atgriezties pie autovadītāja pienākumu pildīšanas. Kad to ignorēju, Arteon R-Line, mēģinādams mani, pamodināt, ja nu es gulētu, mazliet “pieķer” bremzes, sapurinot braucējus. Ar to arī šo eksperimentu beidzu. Pieredze visai interesanta, un labi parāda to, ka autobūve jau labu gabalu veikusi ceļā uz pašbraucošu auto, kas, protams, nav nekāds noslēpums, bet nav arī pelēkā ikdiena.

Navigācija

Navigācijas sistēma daudz komentāru neprasa. Ekrānā redzams ielu plāns, var izvēlēties galamērķi un tiksiet uz to novirzīts. Protams, izpaliek Waze lietotājiem tik ierastā aktuālā informācija par to, kas notiek uz ceļiem, bet līdz mērķim tiksiet.

Tiesa pamanu kādu dīvainību. Ne visas ielas iezīmējas ekrānā redzamajā plānā, tikai lielākās. Un tad nu brīžiem ir tā ka, braucot pa kādu mazāku ielu, ekrānā izskatās, ka braucam ne pa ceļu.

Vēl interesantāk to padara tas, ka arī mazās ielas, kas plānā nav iezīmētas ar līniju, navigācijas datubāzē tomēr ir. Vēl vairāk, vadoties pēc navigācijas dotās informācijas, tiešām nonākam, kur gribējām.

Audio

Vicot visādus eksperimentus ar Arteon R-Line, tiek piemirsta vēl, viena testējam lieta – audiosistēma. To ražojusi Dāņu Dynaudio. Interesanti, ka tieši Arteon R-Line testa dienā, kādā seminārā, uz kuru mani auto arī aizvizina, uzzinu, ka vairāku Dynaudio akustisko sistēmu korpusi tiek ražoti pie mums, Latvijā.

Skaņas avots, protams, radio, jo nekam citam vairs laika nav. Skanējums ir sagaidāmi kvalitatīvs. Noteikti apmierinās lielāko daļu klausītāju, pat no prasīgo vidus. Patīkami, ka pat “uzgriežot skaļāk” (līdzi gan nedziedot), nerodas diskomforta sajūta, mūzika ir skaļa, bet vēl arvien patīkama. Un tā nu braucu nolikt Arteon R-Line atpakaļ savā vietā, Moller Baltic Import pazemes stāvvietā, kur tas mīt laikā, kad to kāds ar to nebrauc, skanot – “For those about to rock, we salute you…”

Sīkumi

Varbūt negodīgi, bet pie sīkumiem pieskaitu lūku. Tā ir, bet Latvijas apstākļos kāda jēga no tās tikai dažus mēnešus gadā, vasarā, atstājot auto drošā vietā. Tad to var pavērt, lai salons nepārkarst. Citādi manas izdomas nepietiek, lai izdomātu vēl kādu lūkas lietojumu auto, kas aprīkots ar trīs zonu klimata kontroli – priekšā katram sava, aizmugurē uz visiem viena.

Arteon R-Line durvis ir, veidotas bez loga rāmja. Stikls ir viss, kas veido to augšdaļu. Tas izskatās diezgan glīti. Ar to saistīta dizaina īpatnība, kas dažam labam varētu likt izausties “skat, viņš arī šitā prot”! Runa ir par veidu, kā stikls uzvedas, durvis aizverot un atverot. Kad durvis ir vaļā, stikla mala ir par kādu pus centimetru pavirzīta uz leju. Kad durvis aizver, tas ielec vietā, cieši noslēdzot durvis. Kad grasāmies durvis atvērt, brīdī, kad durvju rokturis pavilkts par dažiem milimetriem, stikls mazliet ievelkas. Un tad nu var veikt vingrinājumu – durvju rokturi mazliet raustot stikls lēkā uz augšu, uz leju. Mazliet jautri :).

Jā. Ir arī atpakaļskata kamera un vēl dažas lietas, piemēram, pāris USB portu, ko var izmanto kā lādētāju vai, lai pievienotu savu tālruni auto datoram. Bet par to man komentāru nav, jo netika izmēģināts. Tāpat kā vēl daudz kas cits, ko vienkārši nepaspēju.

Secinājumi

Arteon R-Line ir auto, kas noteikti atbilst apzīmējumam flagmanis. Īpašnieka rīcībā būs uzticams auto, ko turklāt iespējams pielāgot noskaņojumam un braukšanas apstākļiem. Tiesa tā cena, kas apskatītās demo automašīnas gadījumā ir 58 215 EUR ar PVN, būtiski samazina potenciālo pircēju loku. Bet tas attiecas uz visiem šādas klases auto.

Ko gribētos pielikt? Elektrība varētu būt otrs enerģijas avots, ko izmantot braukšanai. Zinātāji saka, ka nemaz nav izslēgts, ka nākamgad tiek izlaista Arteon plug-in hibrīda versija. Tas būtu interesants auto modelis, īpaši šodienas pasaulē, kas virzās uz striktākām ekoloģijas prasībām.

Tehniskie parametri un aprīkojums

  • Dzinējs: 2.0 TSI 206 kW /280 Zs
  • Transmisija: DSG-7 4Motion
  • Apdares versija: R-Line
  • Virsbūves krāsa: Oryx White pearleffect
  • Pašmasa: 1 716 kg
  • Pilna masa: 2 240 kg
  • Garums: 4 862 mm
  • Platums: 1 871 mm
  • Riteņu bāze: 2 837 mm
  • Bagāžas nodalījums: 563 l
  • Degvielas tvertne: 66 l

Standarta aprīkojums

  • LED priekšējie lukturi
  • LED aizmugurējie lukturi ar dinamiskiem pagriezienu rādītājiem
  • Ražotāja signalizācija
  • “Alcantara”/ ādas “Vienna” sēdekļu apdare (R-Line)
  • R-Line ādas apdares multifunkciju stūre ar ātrumu pārslēgšanas vadību
  • Gājēju uzraudzības sistēma
  • Braukšanas joslu uzturēšanas asistents “Lane Assist”
  • Sadursmes novēršanas brīdinājuma sistēma “Front Assist”, avārijas bremzēšana pilsētā
  • Atkārtotas sadursmes novēršanas sistēma (Multi-collision Brake)
  • Elektroniskā stāvbremze ar “Auto Hold” funkciju
  • Automātiskā gaisa kondicionēšanas sistēma “Climatronic” ar 3-zonu temperatūras kontroli
  • Ziemas pakete ar priekšējo sēdekļu apsildi
  • Adaptīvā kruīza kontrole ar “Stop & Go” funkciju
  • Adaptīva piekares regulēšana
  • Stāvvietā novietošanas sensori priekšā un aizmugurē
  • Digitāls mērsinstrumentu panelis (aktīvais info displejs)
  • Bluetooth interfeiss mobilajam telefonam
  • Car-Net Mobilie tiešsaistes pakalpojumi

 

Papildu aprīkojums

  • Vieglmetāla diski “Rosario Dark Graphite” R20, Volkswagen R
  • LED High priekšējie lukturi, dinamiskās līkumgaismas, tālo gaismu asistents ar dinamisku regulāciju “Dynamic Light Assist”
  • Elektriski vadāma stikla jumta lūka
  • “Nappa” ādas sēdakļu apdare
  • Trīskrāsu komforta apgaismojums
  • Navigācijas sistēma “Discover Pro” ar 9.2 collu skārienekrānu
  • Projekcijas ekrāns (Head-up display)
  • Atpakaļskata kamera
  • “Easy Open” pakete, ieskaitot bezatslēgas piekļuves un dzinēja startēšanas sistēmu “Keyless Access”
  • Mobilā telefona interfeiss “Business”
  • Dynaudio skaņas sistēma
  • ergoActive sēdeklis vadītājam ar 14-punktu regulāciju