TV tirgus izaicinājumi – Eiropas tirgus ir pieaudzis un piesātināts

Eiropas mājokļos cilvēkiem jau pieder vairāki TV ekrāni, tiem pieder dators un pat vairāki, viedtālrunis un citas lietas. Un patērētāji – mēs ar jums, domā – vai man vajag vēl vienu vai arī – kad man vajadzēs nākamo un vai man vispār vajag to mainīt. Rietumeiropā jau ir vidēji 1,9 televizors uz mājokli, Austrumeiropā ir 1,5!

Un tie ir tikai vidējie skaitļi. Kuros Eiropas mājokļos ir visvairāk televizoru?

Un tie ir vidējie skaitļi. Kur Eiropā atrodas visvairāk televizori? Ir dažādība – Norvēģijā uz mājokli ir vidēji 3,1 televizors, kamēr Vācijā un Polijā ir 1,5 un 1,2. Protams, TV ražotāji skatās uz to kā uz tirgus potenciālu un uzdod jautājumu – kā mēs šajās valstīs varam pārdot vairāk?

Un kamēr mēs abstrahējamies no domas – vai mums vispār vajag, palūkosimies uz iespējām. Viena atbilde slēpjas izmērā – cilvēki pērk arvien lielākus televizorus. Vispār visvairāk pārdoti ir 32 collu diagonāles televizori. Nākamo televizoru cilvēki pērk bērnistabai, virtuvei u.c. Tāpat ir veikts pētījums, kas izsaka pieņēmumu, ka 20% no visiem imigrantiem, kas pēdējo gadu laikā ir ieradušies Eiropā, veidos savu ģimeni, savu mājokli, un protams, pirks lietas.

Interesanti, ka Itālijā 25% no televizoriem mājokļos atrodas virtuvē, nevis viesistabā. Eiropa ir ļoti dažāda. Televīzija ir joprojām interesanta lietotājiem. Vidējais skatīšanās laiks Vācijā ir 223 minūtes dienā. Protams, pensionāri vairākumā. Jaunieši savukārt vairāk patērē video savos viedtālruņos un planšetēs. TV ražotājiem ir visai sarežģīts uzdevums pārliecināt jauno paaudzi, ka YouTube var skatīties arī lielā ekrānā un tas ir pareizi un stilīgi. Vai ir? Redzēsim, vai izdosies. Tomēr, kamēr Eiropa noveco un pensionāru skaits pieaug, pagaidām TV nākotne vismaz tuvākajam gadu desmitam ir nodrošināta.

4K

Risinājums ir 4K televizori, kas sniedz vizuālu baudījumu, patērējot labas kvalitātes saturu – tos pašus augstas izšķirtspējas YouTube kanālus, nomas filmas, kvalitatīvus HD TV kanālus un papildus – lietotāju pašu saturu – fotogrāfijas, pašu uzfilmētos video un dažādas spēles un aplikācijas. Ar šo joprojām var iekārdināt paaudzi, kas neseko seriāliem, neskatās lineāro televīziju, bet izvēlas paši ko un kad tie vēlas patērēt.

Jaunāka paaudze arī pieprasa dažādas inovācijas un iespējas – dažādi ar bluetooth savienoti skaļruņi vai citi TV aksesuāri, virtuālās realitātes vai 3D brilles un saturs televizoriem, 360 grādu satura formāti un filmēšanas aprīkojums dažādiem “droņiem” vai “pašiņu” kātiem – visādas iekārtas un iespējas, kas ļauj veidot saturu un vēlāk to radošāk un aizraujošāk patērēt.

IFA 2017 Global Press Conference – INDUSTRIJAS POWER BRĪFINGI – GfK tirgus pētījumi: Jurgens Bojnijs, Patērētāju elektronikas pētījumu vadītājs, GfK

Kā savādāk iet TV ražotāju nozarei?

Izrādās, ir katastrofāls LED paneļu trūkums. Un vēl – vidēji gadā TV izmērs pieaug vidēji par collu un tie kļūst lielāki un dārgāki. Ražošanas industrija pēdējos sešus mēnešu jau piedzīvo paneļu cenu pieaugumu un varam rēķināties, ka “šis” nonāks arī līdz pircējiem. Interesanti, kā nozare un tirgotāji tiks ar šo galā, jo pircējus pārliecināt par jaunām tehnoloģijām, kamēr cenas aug, nav triviāls uzdevums.

Tāpat pieaugot TV izmēram, ir jārisina jautājums par TV izturību, jo tehniski tie ir tikai divi plāni stikla paneļi, ko kopā tur “rāmītis”. Lielāks izmērs nozīmē, ka rāmim jābūt stigrākam un diemžēl pieaug svars. Pircēji negrib lielāku svaru un situācijas, kad pie “papīra” jeb rīģipša sienas pieskrūvēts panelis nokrīt “uz mutes” būs biežākas. Atkal tehnoloģiska problēma, kas ir jārisina

IFA 2017 Global Press Conference – IHS tirgus pētījumi: Pols Grejs, Analītiķis / Pētnieks. IHS Technology.
IHS, Pols Grejs, analītiķis, stāstot par izmaiņām patēriņa paradumos norāda vēl vienu būtisku lietu – lielākais video satura patēriņa pieaugums ir gaidāms tieši mobilajos telefonos un planšetēs. Daudzās jaunattīstības valstīs pats fakts, ka internets nāk no kaut kāda vada istabas stūrī un tas ir jāiesprauž ekrānā, ir nesaprotams. VIņi to nesaprot un šādā veidā arī video patērēt negrib. Viņiem internets ir vienmēr nācis tikai un vienīgi no kabatas – no viedtālruņa un nekādu vadu nav. Tāpēc arī tam pašam Netflix nākamais lielais klientu pieaugums ir tieši mobilajā segmentā.

Mums Eiropā vadi mājās ir norma, tomēr arī mēs video patērējam arvien vairāk personiski, nevis ģimenes kopā skatīšanās ietveros.


Source: Zparks