Volkswagen prezentējis jaunu jaudīgo elektrisko automobiļu modifikāciju GTX, kas seko GTI un GTE modeļu sērijām. Pirmais GTX modifikācijas automobilis ir ID.4 GTX. Tā divi elektromotori – viens uz priekšējās, bet otrs uz aizmugurējās ass – kopumā spēj sniegt 220 kW (299 ZS) jaudu, kā arī nodrošina visu riteņu piedziņu. Akumulators uzglabā līdz 77 kWh enerģijas (neto), kas reālos braukšanas apstākļos var nodrošināt nobraukumu līdz 480 kilometriem (WLTP ciklā). Ar maksimālo uzlādes jaudu 125 kW automobiļa akumulatoru iespējams uzlādēt vien 30 minūtēs, lai veiktu vēl 300 km distanci. ID.4 GTX pasūtījumiem Baltijā būs pieejams maija otrajā pusē.
Ilgtspējīgs, taču sportisks. Abreviatūra GTX tiks izmantota, lai apzīmētu katru ID. produktu līnijas sportiskāko, jaudīgāko modeli. Ilgtspēja un sportiskums viens otru neizslēdz, bet gan nevainojami papildina. ID.4 GTX sekos arī citi ID. sērijas elektroauto jaudīgās modifikācijas modeļi.
Sportiska braukšana ar vienu pedāļa spiedienu. Inteliģentā piedziņas pārvaldes sistēma rada ideālu līdzsvaru starp maksimālu efektivitāti un jaudīgu veiktspēju. ID.4 GTX no 0 līdz 100 km/h paātrinās 6,2 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir 180 km/h.
Praktiskie aspekti. ID.4 GTX ir daudzpusīgs visos aspektos, pateicoties plašajam interjeram, lielajam bagāžas nodalījumam un maksimālajam piekabes svaram līdz 1 200 kilogramiem.
Dizains jaunam laikmetam. ID.4 GTX eksterjers izdveš spēku, bet tā plūstošā virsbūve nodrošina ļoti labu aerodinamiku. Ekskluzīvas dizaina detaļas rada sportisku, taču elegantu izskatu. Jaunais modelis būs pieejams vairākās izsmalcinātās krāsās, bet ID.4 GTX galvenā krāsa būs sarkanā (Metallic Kings Red), gluži kā citām Volkswagen zīmola sportiskajām modifikācijām.
Jauna apgaismojuma tehnoloģija. Standarta aprīkojumā pieejamie IQ. LIGHT LED priekšējie lukturi ir inteliģenti kontrolējamas tālās gaismas, kas palielina komfortu un drošību, braucot tumsā. LED gaismas gaisa ieplūdes restē pastiprina apgaismojumu tumsā. Aizmugurē arī atrodas inovatīvie 3D LED lukturu klasteri, kas sveic autovadītāju ar gaismu šovu, kad auto tiek atslēgts.
Plaša vieta pasažieriem. ID.4 GTX interjers piedāvā tikpat daudz vietas, cik klasē lielākais SUV. Par to jāpateicas garajai 2,77 metru riteņu garenbāzei.
Moderna vadība. Skārienjutīgais ekrāns līdz pat 12 collu izmērā, dabiskās balss vadība ar tiešsaistes savienojumu un inteliģentā sistēma ID. Light, kas vizuāli komunicē ar vadītāju un palīdz braukšanas procesā, kā arī navigācijas izmantošanā, ir iekļauta standarta aprīkojumā, tāpat kā daudzfunkciju stūre ar skārienjutīgu vadību. Automobilis papildu komplektācijā pieejams arī ar inovatīvu paplašinātās realitātes displeju, kas saplūst ar realitāti – piemēram, navigācijas sistēmas pagrieziena bultas parādās autovadītāja redzes laukā aptuveni 10 metrus priekšā automobilim.
Jauna programmatūras platforma. ID.4 GTX programmatūra un iekārtas ir balstītas uz pilnīgi jaunu arhitektūru. Volkswagen ID. automobiļu īpašniekiem nodrošinās tiešsaistes jeb over-the-air atjauninājumus reizi trīs mēnešos. Papildus programmatūras veiktspējas optimizēšanai šie atjauninājumi var arī ietvert jaunas funkcijas un pielāgošanas iespējas. Tādējādi klients spēs regulāri attālināti lejupielādēt atjauninājumus pēc automašīnas iegādes bez nepieciešamības doties pie dīlera.
Ilgtspējīgas elektriskās mobilitātes ekosistēma. Klienti, kuri izvēlēsies ID.4 GTX, saņems automobili, kura ražošana bijusi oglekļa emisiju ziņā neitrāla un kas nodots ar oglekļa emisiju neitrālu bilanci. Un, ja tas tiks lādēts, izmantojot ilgtspējīgi iegūtu elektroenerģiju, tas turpinās būt oglekļa neitrāls arī uz ceļiem.
Pavērsiena punkts elektrifikācijas ofensīvā. ID.4 modelis Latvijā pieejams kopš marta beigām un starp klientiem guvis lielu interesi. ID. sērijas modeļi ir stratēģisks pagrieziena punkts Volkswagen grupas elektriskās mobilitātes kampaņā. Pat pērn grupai izdevās vairāk nekā trīskāršot pilnībā elektrisku modeļu pārdošanas apjomu, un uzņēmums plāno vēlākais līdz 2025. gadam kļūt par elektriskās mobilitātes līderi. Tā plāni nākamajos piecos gados ietver aptuveni 46 miljardu eiro investīcijas elektriskajā mobilitātē un flotes hibridizācijā, lai Eiropā piedāvāto pilnībā elektrisko automobiļu īpatsvars līdz 2030. gadam pieaugtu līdz pat 60%.
Sagatavots izmantojot Volkswagen preses materiālus
Source: Zparks