Rīgā notiek pirmais Dell EMC forums

10. oktobrī, Rīga notika pirmais Dell EMC Forum 2017 – transformācija ir sākusies. Tehnoloģiju attīstība notiek eksponenciāli, radot vidi digitālai transformācijai. Tomēr lielākā daļa IT vadītāju apgalvo, ka viņu digitālās transformācijas iniciatīvas ir tikai sākumstadijā.

Videoieskats Dell EMC Forum 2017 norisē

Dell EMC Forum 2017 palīdzēja rast atbildes uz jautājumu – kā ātrāk realizēt digitālās nākotnes mērķi? Foruma dalībniekiem bija iespēja klātienē satikt digitālās transformācijas ekspertus un iepazīt jaunākās tehnoloģijas, kas veicina šīs transformācijas virzību.

Galvenās pasākuma tēmas bija:

  • Digitālā transformācija – virzieties uz to ar modernu programmatūru un analīzes rīkiem un izprotot jautājums, kas saistīti ar lietu internetu (IoT);
  • IT transformācija – jaunākās sistēmas un mākoņtehnoloģijas;
  • Darbaspēka transformācija – rīki, kas individuāli pielāgojas tam, kā strādā katrs darbinieks;
  • Drošības transformācija – veidi kā uzlabot aizsardzību pret nepārtraukti mainīgiem draudiem.

Foruma ietvaros arī radās izdevība intervēt Dell EMC vadītāju un pārdošanas direktoru centrālajā un Austrumeiropā Pavolu Vargu (Pavol Varga) un Dell EMC marketinga vadītāju ziemeļu un Austrumeiropā Andreju Sivaņuku (Andrey Sivenyuk).

Dell EMC vadītājs un pārdošanas direktors centrālajā un Austrumeiropā Pavols Varga

Intervija

Raitis Misa (RM): Kā ir veicies šajā gadā, kas pagājis kopš Dell un EMC apvienošanas? Kā tas ietekmējis biznesu pasaulē un Baltijā?

Pavols Varga (PV): Jā, pirms pāris nedēļām nosvinējām Dell Technologies pirmo dzimšanas dienu. Tas, kā zināms, ir apvienotā uzņēmuma jaunais nosaukums, no kura Dell EMC ir tikai daļa. Kā ir veicies? Ir gājis labi! Skaitļi rāda, ka personālo datoru biznesa tirgus daļa ir augusi. Tā ir Dell daļa uzņēmumā. Esam pasaulē trešais lielākais personālo datoru ražotājs. Interesanti, ka trīs lielāko ražotāju kopējā tirgus daļa pieaug, bet mazo ražotāju sarūk. Tātad tirgū notiek konsolidācija. Serveru tirgū, pēc apvienošanās, pirmo reizi esam pirmajā vietā pēc pasaules tirgus daļas x86 arhitektūras serveriem. Datu glabāšanas risinājumu jomā EMC jau iepriekš bija tirgus līderis un tas, protams, ir saglabājies. Turklāt to tagad papildina arī Dell datu glabāšanas risinājumu tirgus daļa, mūsu pozīcijas padarot vēl stiprākas. Tātad noteikti labs pirmais gads.

Mēs plānojam paplašināt savas aktivitātes jo Dell Technologies nav tikai Dell un Dell EMC. Tie ir kopā septiņi uzņēmumi. Noteikti dzirdēta ir VMware. Pārējie uzņēmumi, iespējams, nav tik labi atpazīstami Baltijā. Tie nodarbojas ar drošības jautājumiem un mākņpakalpojumiem. Tas ir mūsu potenciāls paplašināt savu darbību Baltijā un reģionā (uzņēmumi Pivotal, RSA, SecureWorks un Virtustream).

RM: Kas ir Dell Technologies digitālās transformācijas indekss (Dell Technologies Digital Transformation Index)?

PV: Tā ir aptauja, ko veicām 4000 pasaules lielākajās kompānijās, kas ir gan mūsu klienti, bet arī tādās, kas nav. Izvaicājām to vadītājus un lūdzām novērtēt cik labi, viņuprāt, virzās uzņēmuma digitālā transformācija.

Atklājās, ka tikai apmēram 5% uzņēmumu ir transformēti jeb ir t.s. digitālie līderi. Vēlāk paskaidrošu, ko nozīmē “transformēts uzņēmums”. Savukārt 15% uzņēmumu darbojas pa vecam, neveicot nekādus jauninājumus tehnoloģijās. Pārējie uzņēmumi atrodas pa vidu un ir vairāk vai mazāk iesaistījušies digitālajā transformācijā.

Kas digitāli transformēts bizness? Iedomājieties uzņēmumu, kas darbojas industrijā, kam nav nekādas tiešas saistības ar IT. Piemēram, kombainu ražotājs. Kāds mūsu klients sāka tos aprīkot ar dažādiem sensoriem, kas uzrauga pašu mašīnu, augsni, atmosfēru, graudus, kas ievākti (mitrumu, kvalitāti). Dati no sensoriem tiek iesūtīti ražotāja pārvaldītā mākonī. Rezultāts ir tāds, ka kombaina ražotājs par kombainu un tā stāvokli zina vairāk nekā tā vadītājs. Tas ļauj graudu īpašniekam uzreiz plānot, cik daudz graudu jāved uz kalti, sniedz informāciju par to kvalitāti utt.

Cits piemērs ir mūsu klients – lidmašīnu reaktīvo dzinēju ražotājs. Tiek ievākti visi iespējami dati no dzinēja sensoriem, un šī informācija izmantota, lai plānotu dzinēju apkopes, remontus un uzraudzītu to veiktspēju ar mērķi laikus atklāt anomālijas to darbībā. Arī šajā gadījumā, dzinēja ražotājs labāk par pilotu, kas sēž lidmašīnas kabīnē, zina to, kādā stāvoklī ir lidmašīnas dzinēji.